Tuesday 12 December 2006

VECKANS SPANING 1: Frisyrer

Jag hade ju i denna blogg inte bara tänkt prata om mode, utan även om saker som jag har funderat på och vill dela med mig av till er, mina läsare och kanske också komma med tips och lösningar på problem. Jag hade tänk samla dessa tankar under rubriken "VECKANS SPANING" Denna veckas spaning, och min första, handlar om frisyrer, som såklart har en koppling till just mode. Med rätt frisyr är man alltid modern!

FRISYRER
Jag har funderat en hel del på moderna frisyrer det senaste, när jag varit ute på stan eller på barer och nattklubb. Det verkar som det är många som har fastnat i den gamla looken med långt upp/snedklippt så kallad "rockfrisyr". Den ser alltid lite ofräsch ut, och framförallt på lite äldre killar som har börjat bli lite tunnhåriga.

Något man skall tänka på när man börjar bli lite äldre och tunnhårig (detta kan drabba även yngre män) är vikten av en välfönad frisyr. Om man har en luftig välfönad frisyr så ser håret alltid tjockare och finare ut. I USA som ju är ett föregångsland vad gäller mode, trender och stil så kan man ofta se dessa välfönade, välkammade män i moderiktiga kostymer. Det är min förhoppning och övertygelse att detta hårmode även kommer att sprida sig till vår kontinent.


1 comment:

Anonymous said...

Fan, det var det dummaste jag hört!